Aandrijving

In de van buitenaf toegankelijke motorruimte zijn standaard twee 6 cilinder Volvo Penta motoren geplaatst met een Volvo Penta IPS900 aandrijfsysteem.

Deze motoren zijn niet alleen betrouwbaar maar zijn door de elektronisch geregelde brandstofinjectie ook relatief zuinig. Het toepassen van twee motoren vergemakkelijkt niet alleen het manoeuvreren, het is ook voor langere tochten een extra zekerheid van aandrijving.

Bij het varen op kruissnelheid heeft de Nolimit een gebruik welke ongeveer gelijk is aan een 1 motorige motorkruiser van ongeveer dezelfde afmetingen. Dit heeft te maken met de zeer lage belasting van de relatief zware motoren bij gemiddelde kruissnelheden.

De No Limit 1640FB heeft geen separate roeren, het sturen van het schip word geregeld door het IPS systeem.

De motoren zijn voorzien van een dubbel brandstofstysteem welke in geval van calamiteiten om te schakelen is.

De twee motoren maken het manoeuvreren met een No Limit kinderspel, mede hierdoor is het schip ook zeer gemakkelijk alleen te varen.

De verhalen van No Limit Ships