“Stoerder is er niet”
Met de No Limit 1640FB is er nu voor het eerst een volledig aluminium versie op de markt. Het is bijna alsof je met … Verder lezen “Stoerder is er niet”
Lees meerDe No Limit 1640FB is een schip geheel van aluminium gebouwd. Deze lichtgewicht No Limit is speciaal ontwikkeld om een extra hoge snelheid te behalen, de topsnelheid ligt op circa 32 knopen.
De aandrijving van deze No Limit 1640FB is voorzien van het Volvo IPS 900 systeem. Deze aandrijvingstechniek is speciaal ontwikkeld voor snelle motorjachten, is zeer eenvoudig te bedienen en zeer wendbaar.
Manoeuvreren met dit schip is nog eenvoudiger als de No Limit schepen met de standaard schroefaandrijving. Het schip kan bediend worden met 1 joystick waarmee u het gehele schip onder controle heeft. De No Limit 1640FB is voorzien van een grote flybridge met goed uitzicht en biedt plaats aan meerdere personen.
De 1640FB is net als de andere No Limit modellen van alle comfort en gemakken voorzien, wat haar ook zeer geschikt maakt voor een langer verblijf aan boord.
De tube, rompvorm en de hoge topsnelheid maken het schip extreem zeewaardig en geven ook bij zwaarder weer een comfortabel en veilig gevoel.
Er zijn vrijwel geen omstandigheden te bedenken waarin een No Limit niet uit kan varen. De No Limit is niet alleen geschikt voor groot water, door haar lage kruiphoogte en geringe diepgang is de No Limit ook uitermate geschikt voor het varen over binnenwater.
Materiaal | Stalen romp met aluminium opbouw (alternatief: volledig aluminium) |
Lengte | 16,40 meter |
Waterlijn lengte | 14,35 meter |
Breedte | 5,26 meter |
Diepgang | 1,35 meter |
Brandstof | 3400 liter |
Drinkwater | 1000 liter |
Vuilwater | 400 liter |
Hoofdmotor | 2x Volvo Penta IPS 900 |
Kruissnelheid | 22 knopen als waterverplaatsend schip |
Maximum snelheid | 22 ton (aluminium), 29 ton (stalen romp) |
Download algemeen plan No Limit 1640FB
Download specificaties No Limit 1640FB
Het ontwerp van de No Limit modellen is ontstaan uit het idee een zeer zeewaardig, veilig en snel motorjacht te bouwen welke gemakkelijk alleen te varen is en voorzien is van alle gemakken, ook voor langere (zee)reizen.
De kenmerken van het No Limit ontwerp zijn de stoere uitstraling, de rompvorm en de tube.
Het geheel in aluminium gebouwde schip is speciaal ontworpen om met hoge snelheden nog comfortabel te kunnen varen, door zijn rompvorm in combinatie met het speciale aandrijvingssysteem is het schip ook extreem wendbaar.
De luchtgevulde tube rondom het schip geeft het schip niet alleen een stoere uitstraling, deze tube is ook essentieel voor het gedrag in zeegang en bij het afmeren is de kans op beschadigen van het schip of andere schepen vrijwel uitgesloten, ook zijn fenders hierdoor bij een No Limit overbodig.
Het ontwerp is en wordt door de jaren heen constant bijgeslepen en voorzien van de nieuwste innovaties en noviteiten. De scherpe rompvorm en geringe diepgang maken de No Limit ook zeer geschikt voor de binnenwateren. De capaciteit van de brandstoftanks en een relatief laag brandstofgebruik bij kruissnelheid geven de No Limit een grote actieradius en kan er non-stop grote afstanden worden afgelegd.
Bij No Limit Ships wordt al bij de ontwerpfase van een te bouwen schip rekening gehouden met het onderhoud van uw schip.
Zo worden alle kwetsbare onderdelen aan het schip vervaardigd van corrosiebestendig materiaal en componenten welke aan onderhoud onderhevig zijn worden eenvoudig bereikbaar gemaakt.
Ook de afwerking van het schip draagt bij aan een onderhoudsarm product, zo wordt het schip van buiten en binnen afgerond en glad afgewerkt waardoor het minder schadegevoelig is en makkelijk schoon te houden is.
Met de keuze van geïnstalleerde componenten wordt ook kritisch gekeken naar duurzame en onderhoudsarme producten.
De tijd dat stalen schepen veel onderhoud vergden is al lang vervlogen; dit heeft ook mede te maken met de conserveringsmiddelen en -technieken.
No Limit Ships heeft een kritische blik waar het gaat om het conserveren van een schip.
Wij maken gebruik van een hoogwaardig twee componenten conserveringssyteem. Voor de eerste primerbehandeling word het schip nog eens geheel gestraald om de perfecte hechting te verkrijgen.
Dit is de beste basis om een kwalitatief goed conserveringssyteem op te bouwen. Het geheel wordt buitenom voorzien van een epoxycoating waarna de schepen geheel glad en rond afgewerkt worden met epoxyplamuur welke sterk maar toch blijvend elastisch is.
Dit wordt afgesloten met een epoxycoating waarna het geheel glad afgewerkt wordt met een slijtvaste en uv bestendige aflak. Het geheel aluminium schip blijft inwendig helemaal kaal aluminium.
Het schip is gebouwd van zeewaterbestendig aluminium wat conserveren van de binnenzijde van het schip overbodig maakt.
De dekken worden voorzien van een antislip coating welke extra slijtvast is en uitglijden op de loopvlakken voorkomt.
Het interieur wordt met een hoogwaardige tweecomponentenlak behandeld en afgelakt met een ééncomponent aflak.
In de van buitenaf toegankelijke motorruimte zijn standaard twee 6 cilinder Volvo Penta motoren geplaatst met een Volvo Penta IPS900 aandrijfsysteem.
Deze motoren zijn niet alleen betrouwbaar maar zijn door de elektronisch geregelde brandstofinjectie ook relatief zuinig. Het toepassen van twee motoren vergemakkelijkt niet alleen het manoeuvreren, het is ook voor langere tochten een extra zekerheid van aandrijving.
Bij het varen op kruissnelheid heeft de Nolimit een gebruik welke ongeveer gelijk is aan een 1 motorige motorkruiser van ongeveer dezelfde afmetingen. Dit heeft te maken met de zeer lage belasting van de relatief zware motoren bij gemiddelde kruissnelheden.
De No Limit 1640FB heeft geen separate roeren, het sturen van het schip word geregeld door het IPS systeem.
De motoren zijn voorzien van een dubbel brandstofstysteem welke in geval van calamiteiten om te schakelen is.
De twee motoren maken het manoeuvreren met een No Limit kinderspel, mede hierdoor is het schip ook zeer gemakkelijk alleen te varen.
Met name in het interieur zijn er veel variaties mogelijk. Zo is binnen bepaalde kaders het interieur flexibel in te richten en is er ruime keuze in houtsoort, stijl, bekleding en design.
Het gehele schip is standaard voorzien van centrale vloerverwarming, compleet isolatiepakket en dubbel glas in thermisch onderbroken aluminium profielen.
De No Limit is standaard voorzien van een ruime eigenaarshut met separate douche en toilet, wasmachine en droger.
Een riant uitgeruste kombuis voorzien van alle gemakken en een sfeervolle rondzit tegenover de kombuis behoort ook tot de standaard.
Onder het stuurhuis bevindt zich een gastenhut welke voorzien is van een eigen douche en toilet.
Het interieur kan naar wens per ruimte voorzien worden van een airconditioning.
In het stuurhuis bevindt zich een ruime rondzit welke goed uitzicht geeft.
Voor de schipper is er plaats op een luxe stuurstoel waarnaast ook nog plaats is op de verhoogde bank welke indien nodig ook beschikt over een ruime kaartentafel naast het dashboard.
De No Limit is voorzien van de nieuwste innovaties en ontwikkelingen.
Hij is standaard voorzien van een compleet navigatiepakket. De No Limit is ook te besturen vanaf de flybridge achter het stuurhuis, deze wordt naar uw wens ingericht. Ook is het schip standaard voorzien van een automatische fluisterstille generator welke is ingebouwd in de motorruimte. In de motorruimte bevindt zich een automatisch brandblussysteem.
Een erg gebruiksvriendelijk systeem wat wij standaard toe passen is het “empir bus” systeem dit is een zeer betrouwbaar centraal besturingssysteem welke op uw wensen wordt geprogrammeerd.
Een zeer compleet schip als een No Limit zal met de conventionele techniek voorzien zijn van grote schakelpanelen en dergelijke om alles te kunnen bedienen. Dit is voor veel mensen ingewikkeld en lastig.
Bij No Limit Ships is dit verleden tijd en is het gehele schip dankzij dit toegepaste besturingssysteem door een ieder eenvoudig te bedienen. Zo heeft de Nolimit een aantal standaard drukknoppen als bijv. “aan boord modus” “navigatie modus” en “van boord modus”. Met het intoetsen van één van deze knoppen wordt alles automatisch bediend wat men nodig heeft.
“Gemak dient de mens” is hier een toepasselijke kreet.
Met de No Limit 1640FB is er nu voor het eerst een volledig aluminium versie op de markt. Het is bijna alsof je met … Verder lezen “Stoerder is er niet”
Lees meerLees het complete verhaal over de Blauwe Stad 10.40 in het watersportmaandblad Motorboot
Lees meerWij werken niet alleen vóór u als klant, maar ook zeker samen met u. Uw wensen staan centraal. Vervolgens ontwerpen en bouwen wij uw … Verder lezen “Schepen ontwerpen en bouwen is onze passie”
Lees meerVoor ons is de oplevering van een schip nog geen eindpunt. Wij bieden een 24-uurs service, onze ondersteuning blijft een doorlopend proces. We zijn … Verder lezen “Wij bieden 24 uurs service en ondersteuning”
Lees meerWij vinden het leuk een gedeelte van onze vloot regelmatig terug te zien. No Limit Ships kan uw winterstalling geheel verzorgen, een vertrouwd gevoel. … Verder lezen “Een zorgeloze winter voor u?”
Lees meerOnze producten worden geheel in Nederland gebouwd. Ons bedrijf is gevestigd in Groningen( Nederland) , Groningen heeft op het gebied van scheepsbouw een rijke historie. Door de korte lijnen binnen ons bedrijf en onze vaste toeleverancier kunnen wij uw optimale product realiseren.
Wilt u meer zien van No Limit Ships? Download dan de bedrijfsbrochure.
Heeft u interesse in de schepen van No Limit Ships?
Of heeft u een vraag over een ontwerp, onze bouwwijze, of de manier waarop wij werken? Neem dan contact met ons op. Wij informeren u graag..