“Het fraai gelijnde slepertje bleek enorm populair.”
Lees het complete verhaal over de Blauwe Stad 10.40 in het watersportmaandblad Motorboot
Lees meerDe Blauwe Stad 8.80 is een luxe toersleper met handzame afmetingen, waarin authentieke lijnen gecombineerd zijn met modern comfort. Met de Blauwe Stad kunt u flaneren op het water.
De kuip heeft royale zitplaatsen waarop u met meerdere gasten comfortabel kunt zitten.
Het schip biedt meer dan alleen toeren op een mooie zomerdag. Wanneer het ’s avonds afkoelt is er een gezellige binnenruimte waar u samen met uw gasten kunt verpozen.
Hebt u de smaak te pakken en wilt u langer wegblijven? Geen probleem, het schip is van alle gemakken voorzien en heeft een royale slaapgelegenheid in de voorpiek.
Materiaal: staal
Lengte: 8,80 meter
Breedte: 2,80 meter
Diepgang: 0,65 meter
Doorvaarthoogte: 1,60 meter aanpassing naar 1,50 mogelijk
Waterverplaatsing: 5,5 ton
Stahoogte: 1,75 meter
Brandstoftank: 100liter
Watertank: 100liter
Vuilwatertank: 40liter
Aandrijving: Lombardini 40 pk viercilinder diesel
CE certificering: categorie C
Prijs standaarduitvoering: €114.875,– incl. 21% btw
Specificaties Blauwe Stad 880
Algemeen plan Blauwe Stad 880
De Blauwe Stad 8.80 is ontworpen als een luxe toersleper, een klassiek gelijnd schip met een degelijke uitstraling, een grote open kuip met geringe doorvaarthoogte en toch voldoende comfort om langer op te verpozen.
Het model is afgeleid van de opduwers welke vroeger de grotere schepen welke ongemotoriseerd waren voortduwden.
De Blauwe Stad 8.80 is een schip met de uitstekende vaareigenschappen van een traditionele rondspant, gecombineerd met de voordelen van een multiknikspant.
Het schip is ontworpen als handzaam en onderhoudsarm schip.
Bij No Limit Ships wordt al bij de ontwerpfase van een te bouwen schip rekening gehouden met het onderhoud van uw schip.
Zo worden alle kwetsbare onderdelen aan het schip vervaardigd van corrosiebestendig materiaal en componenten welke aan onderhoud onderhevig zijn worden eenvoudig bereikbaar gemaakt. Ook de afwerking van het schip draagt bij aan een onderhoudsarm product, zo wordt het schip van buiten en binnen afgerond en glad afgewerkt waardoor het minder schadegevoelig is en makkelijk schoon te houden is.
Met de keuze van geïnstalleerde componenten wordt ook kritisch gekeken naar duurzame en onderhoudsarme producten.
De tijd dat stalen schepen veel onderhoud vergden is al lang vervlogen; dit heeft ook mede te maken met de conserveringsmiddelen en -technieken.
No Limit Ships heeft een kritische blik als het gaat om het conserveren van een schip. Wij maken gebruik van een hoogwaardig twee componenten conserveringssyteem.
Onze schepen worden gebouwd van gestraald staal. Het geheel wordt van binnen en buiten voorzien van een epoxycoating waarna de schepen geheel glad en rond afgewerkt worden met epoxyplamuur welke sterk maar toch blijvend elastisch is.
Dit wordt afgesloten met een epoxycoating waarna het geheel glad afgewerkt wordt met een slijtvaste en uv bestendige aflak.
De inwendige gevoelige ruimte’s zoals de bilge en kuipbanken worden voorzien van een extra harde en gladde epoxycoating welke erg duurzaam en eenvoudig schoon te houden is.
De dekken worden voorzien van een antislip coating welke extra slijtvast is en uitglijden op de loopvlakken voorkomt. De kuipbanken en kuipvloer worden zijn standaard voorzien van flexiteek, dit is een duurzaam kunststof product met de “looks” van echt teakhout. Flexiteek is gemakkelijk schoon te houden, slijtvast en antislip.
Het interieur wordt met een hoogwaardige tweecomponentenlak behandeld en afgelakt met een ééncomponent aflak.
In de goed bereikbare motorruimte onder de kuip is standaard een Lombardini LDW1404M 40pk 4cilinder dieselmotor geplaatst. Dit is een compacte diesel met een hoog rendement en laag brandstofgebruik.
Bij de inbouw is in alle opzichten rekening gehouden met de bereikbaarheid t.b.v. service- en onderhoudswerkzaamheden. De motor drijft via een robuuste flexibele koppeling een watergesmeerde roestvaststalen schroefas aan welke voorzien is van een bronzen 3 blads propeller.
Ook is er extra aandacht besteed aan de geluidsbestrijding. Het geluidsniveau is dusdanig laag dat menigeen niet verwacht dat er een dieselmotor in het schip staat. Dit geeft een extra dimensie aan het varen met een Blauwestad!
Het interieur van de Blauwe Stad is volledig gedigitaliseerd ontworpen. Daardoor is er een optimale interieur indeling ontstaan. Er is veel aandacht besteed aan de praktische gebruiksmogelijkheden en een sfeervolle inrichting.
Standaard wordt de Blauwe Stad interieur uitgevoerd in stijlvol teakhout afgewerkt met prachtige massief lijstwerk. Een andere houtsoort is in overleg mogelijk.
De kajuit beschikt over een afgesloten toiletruimte, een ruime kombuis met veel kastruimte en diepe laden, een ingebouwde koelkast, een 2 pits gaskomfoor en een ingebouwde spoelbak met stromend water. Naast het toilet bevindt zich nog een kast met veel opbergruimte.
Rond de tafel zijn er ruim 5 zitplaatsen, de rondzit kan door het laten zakken van de tafel eenvoudig omgetoverd worden naar een ruime slaapplaats van ruim 2 meter lang bij 1,6 meter breed. Het interieur is voorzien van hoogwaardig en sfeervol hang en sluitwerk. Het schip is voorzien van voldoende verlichting en ventilatiemogelijkheden.
U kunt bij ons het interieur naar uw wens aankleden, zo is er geruime keuze in stijl, bekleding en design.
No Limit Ships houd nieuwe technische innovaties scherp in de gaten en blijft zo haar producten voortdurend innoveren en vernieuwen.
Aan de techniek is veel aandacht besteed. Hier zie je de nuchtere mentaliteit van de werf weer terug; aan kwaliteit worden geen concessies gedaan, het moet gewoon goed zijn! Wij maken alleen gebruik van de beste installatiecomponenten.
Dit is in alles terug te vinden. Zo wordt bij een 240volt installatie standaard een scheidingstransformator ingebouwd, deze zorgt voor een veilig systeem en bescherming tegen elektrolyse.
De accu voor het boordnet en de startaccu zijn gescheiden opgesteld en worden gescheiden opgeladen.
Alle tanks zijn roestvaststaal deze benodigen dus geen onderhoud.
De bouwmethode van de Blauwe Stad is zeer vooruitstrevend te noemen. Het schip wordt namelijk in twee delen gebouwd. In de polyesterbouw is dit al langer een gebruikelijke methode, in de staalbouw is dit voor zover bekend nog nooit vertoond.
Deze innovatieve bouwmethode heeft meerdere voordelen. Zo wordt de interieurbouw, welke geheel buiten het schip plaatsvindt, en de installatie van het hele schip eenvoudiger wat een grote tijdsbesparing oplevert.
Ook de kwaliteit van het gehele product kunnen we door deze productiemethode op een veel hoger niveau houden dan bij de traditionele bouw van dergelijke schepen.
Dit begint al met de conservering. Alle hoekjes en gaatjes zijn voor het conserveringsproces uitermate goed bereikbaar waardoor alles zonder twijfel 100% geconserveerd word.
De installatie kan door de goede bereikbaarheid op een zeer hoog kwaliteitsniveau afgewerkt worden. Wel wordt met de installatie scherp rekening gehouden met de eventuele latere bereikbaarheid van de gehele techniek.
Zo kunnen we voor een scherpe prijs een dergelijke klassiek gelijnd kwaliteitsschip bouwen.
Lees het complete verhaal over de Blauwe Stad 10.40 in het watersportmaandblad Motorboot
Lees meerWij vinden het leuk een gedeelte van onze vloot regelmatig terug te zien. No Limit Ships kan uw winterstalling geheel verzorgen, een vertrouwd gevoel. … Verder lezen “Een zorgeloze winter voor u?”
Lees meerMet de No Limit 1640FB is er nu voor het eerst een volledig aluminium versie op de markt. Het is bijna alsof je met … Verder lezen “Stoerder is er niet”
Lees meerWij werken niet alleen vóór u als klant, maar ook zeker samen met u. Uw wensen staan centraal. Vervolgens ontwerpen en bouwen wij uw … Verder lezen “Schepen ontwerpen en bouwen is onze passie”
Lees meerVoor ons is de oplevering van een schip nog geen eindpunt. Wij bieden een 24-uurs service, onze ondersteuning blijft een doorlopend proces. We zijn … Verder lezen “Wij bieden 24 uurs service en ondersteuning”
Lees meerOnze producten worden geheel in Nederland gebouwd. Ons bedrijf is gevestigd in Groningen( Nederland) , Groningen heeft op het gebied van scheepsbouw een rijke historie. Door de korte lijnen binnen ons bedrijf en onze vaste toeleverancier kunnen wij uw optimale product realiseren.
Wilt u meer zien van No Limit Ships? Download dan de bedrijfsbrochure.
Heeft u interesse in de schepen van No Limit Ships?
Of heeft u een vraag over een ontwerp, onze bouwwijze, of de manier waarop wij werken? Neem dan contact met ons op. Wij informeren u graag..