“Een zorgeloze winter voor u?”
Wij vinden het leuk een gedeelte van onze vloot regelmatig terug te zien. No Limit Ships kan uw winterstalling geheel verzorgen, een vertrouwd gevoel. … Verder lezen “Een zorgeloze winter voor u?”
Lees meerDe Blauwe Stad 10.40 is een grotere versie van de Blauwe Stad 8.80. Het schip biedt nog meer ruimte en comfort dan het kleinere model, heeft de mogelijkheid om twee extra slaapplaatsen te creëren en is standaard voorzien van een douche.
De Blauwe Stad 10.40 is net als haar kleinere zusje een luxe toersleper met handzame afmetingen, waarin authentieke lijnen gecombineerd zijn met modern comfort.
De kuip heeft royale zitplaatsen waarop u met meerdere gasten comfortabel kunt zitten.
De Blauwe Stad 10.40 biedt meer dan alleen toeren op een mooie zomerdag, het is voorzien van alle comfort om ook langere tochten te maken. En door het nog ruimere interieur en stahoogte is het binnen ook goed toeven.
Materiaal: staal
Lengte: 10,40 meter
Breedte: 3,20 meter
Diepgang: 0,8 meter
Doorvaarthoogte: 1,90 meter
Waterverplaatsing: 9ton
Stahoogte: 1,95 meter
Brandstoftank: 290liter
Watertank: 210liter
Vuilwatertank: 60liter
Aandrijving: Lombardini 60 pk viercilinder diesel
CE certificering: categorie C
Prijs standaarduitvoering: €179.700,– incl. 21% btw
Download algemeen plan Blauwe Stad 1040
Download specificaties Blauwe Stad 1040
Gezien het succes van de Blauwe Stad 8.80 is besloten een grotere versie te ontwerpen, de Blauwe Stad 10.40. De ontwerpfase is begonnen met inventarisatie van ervaringen en eventuele wensen uit een groep huidige Blauwe Stad 8.80 eigenaren.
Uitgangspunt in het ontwerp is net als het kleinere model een klassiek gelijnd schip met een degelijke uitstraling, een open kuip met geringe doorvaarthoogte en nog meer comfort als de Blauwe Stad 8.80.
Na volledige digitalisatie van de inventarisatie en uitgangspunten is de Blauwe Stad 10.40 ontstaan, een geweldig geslaagde grotere uitvoering van het Blauwe Stad model, met ruime stahoogte en nog een goed acceptabele doorvaarthoogte ook.
Het schip heeft evenals haar kleinere zusje de uitstekende vaareigenschappen van een traditionele rondspant gecombineerd met de voordelen van een multiknikspant. Het schip is ontworpen als handzaam en onderhoudsarm schip.
Bij No Limit Ships wordt al bij de ontwerpfase van een te bouwen schip rekening gehouden met het onderhoud van uw schip.
Zo worden alle kwetsbare onderdelen aan het schip vervaardigd van corrosiebestendig materiaal en componenten welke aan onderhoud onderhevig zijn worden eenvoudig bereikbaar gemaakt.
Ook de afwerking van het schip draagt bij aan een onderhoudsarm product, zo wordt het schip van buiten en binnen afgerond en glad afgewerkt waardoor het minder schadegevoelig is en makkelijk schoon te houden is.
Met de keuze van geïnstalleerde componenten wordt ook kritisch gekeken naar duurzame en onderhoudsarme producten.
De tijd dat stalen schepen veel onderhoud vergden is al lang vervlogen; dit heeft ook mede te maken met de conserveringsmiddelen en -technieken.
No Limit Ships heeft een kritische blik waar het gaat om het conserveren van een schip. Wij maken gebruik van een hoogwaardig twee componenten conserveringssyteem.
Onze schepen worden gebouwd van gestraald staal. Het geheel wordt van binnen en buiten voorzien van een epoxycoating waarna de schepen geheel glad en rond afgewerkt worden met epoxyplamuur welke sterk maar toch blijvend elastisch is.
Dit wordt afgesloten met een epoxycoating waarna het geheel glad afgewerkt wordt met een slijtvaste en uv bestendige aflak.
De inwendige gevoelige ruimte’s zoals de bilge en kuipbanken worden voorzien van een extra harde en gladde epoxycoating welke erg duurzaam en eenvoudig schoon te houden is.
De dekken worden voorzien van een antislip coating welke extra slijtvast is en uitglijden op de loopvlakken voorkomt.
Het interieur wordt met een hoogwaardige tweecomponentenlak behandeld en afgelakt met een ééncomponent aflak.
In de goed bereikbare motorruimte onder de kuip is standaard een Lombardini LDW2204M 60pk 4cilinder dieselmotor geplaatst. Dit is een compacte diesel met een hoog rendement en laag brandstofgebruik.
Bij de inbouw is in alle opzichten rekening gehouden met de bereikbaarheid t.b.v. service- en onderhoudswerkzaamheden. De motor drijft via een robuuste flexibele koppeling een watergesmeerde roestvaststalen schroefas aan welke voorzien is van een bronzen 4 blads propeller.
Ook is er extra aandacht besteed aan de geluidsbestrijding. Het geluidsniveau is dusdanig laag dat menigeen niet verwacht dat er een dieselmotor in het schip staat. Dit geeft een extra dimensie aan het varen met een Blauwestad!
Het interieur van de Blauwe Stad is volledig gedigitaliseerd ontworpen. Daardoor is er een optimale interieur indeling ontstaan. Er is veel aandacht besteed aan de praktische gebruiksmogelijkheden, daglicht inval en een sfeervolle scheepse inrichting.
Standaard wordt de Blauwe Stad interieur uitgevoerd in stijlvol teakhout, afgewerkt met prachtig massief lijstwerk. Een andere houtsoort is in overleg mogelijk. Standaard is de kajuit voorzien van een mooie scheepse koekoek wat de kajuit van extra lichtinval en ventilatie voorziet.
Aan stuurboordzijde bevindt zich direct naast de kajuit ingang een ruime L-vormige kombuis met een grote ingebouwde koelkast, een 2-pits gaskomfoor en een ingebouwde roestvaststalen spoelbak met stromend warm- en koud water. Onder de kombuis beschikt u over royale bergkasten en diepe lades.
Aan bakboordzijde is de ruime natte cel met toilet, douche met mechanische afzuiging en een waskom. In de voorpiek is een afgesloten slaaphut met een royaal V-bed voorzien van comfortabel matras. Verder beschikt de kajuit over een ruime rondzit welke gemakkelijk om te bouwen is naar een gastenbed. Tegenover de rondzit bevinden zich nog ruime opbergkasten.
Het interieur is voorzien van hoogwaardig en sfeervol hang en sluitwerk.
U kunt bij ons het interieur naar uw wens aankleden, zo is er geruime keuze in stijl, bekleding en design.
No Limit Ships houdt nieuwe technische innovaties scherp in de gaten en blijft zo haar producten voortdurend innoveren en vernieuwen.
Aan de techniek is veel aandacht besteed. Hier zie je de nuchtere mentaliteit van de werf weer terug, aan kwaliteit worden geen concessies gedaan, het moet gewoon goed zijn! Wij maken alleen gebruik van de beste installatiecomponenten.
Dit is in alles terug te vinden. Zo wordt bijvoorbeeld bij de standaard 240volt installatie een scheidingstransformator ingebouwd, deze zorgt voor een veilig systeem en voor bescherming tegen elektrolyse.
De accu voor het boordnet en de startaccu zijn gescheiden opgesteld en worden gescheiden opgeladen.
De watertank en vuilwatertank zijn kunstof en de brandstoftank is geïntegreerd in het casco.
De bouwmethode van de Blauwe Stad is zeer vooruitstrevend te noemen, het schip wordt namelijk in twee delen gebouwd. In de polyesterbouw is dit al langer een gebruikelijke methode, in de staalbouw is dit voor zover bekend nog nooit vertoond.
Deze innovatieve bouwmethode heeft meerdere voordelen. Zo wordt de interieurbouw, welke geheel buiten het schip plaatsvindt, en de installatie van het hele schip eenvoudiger wat een grote tijdsbesparing oplevert.
Ook de kwaliteit van het gehele product kunnen we door deze productiemethode op een veel hoger niveau houden dan bij de traditionele bouw van dergelijke schepen.
Dit begint al met de conservering. Alle hoekjes en gaatjes zijn voor het conserveringsproces uitermate goed bereikbaar waardoor alles zonder twijfel 100% geconserveerd wordt.
De installatie kan door de goede bereikbaarheid op een zeer hoog kwaliteitsniveau afgewerkt worden. Wel wordt met de installatie scherp rekening gehouden met de eventuele latere bereikbaarheid van de gehele techniek.
Zo kunnen we voor een scherpe prijs een dergelijk klassiek gelijnd kwaliteitsschip bouwen.
Wij vinden het leuk een gedeelte van onze vloot regelmatig terug te zien. No Limit Ships kan uw winterstalling geheel verzorgen, een vertrouwd gevoel. … Verder lezen “Een zorgeloze winter voor u?”
Lees meerVoor ons is de oplevering van een schip nog geen eindpunt. Wij bieden een 24-uurs service, onze ondersteuning blijft een doorlopend proces. We zijn … Verder lezen “Wij bieden 24 uurs service en ondersteuning”
Lees meerLees het complete verhaal over de Blauwe Stad 10.40 in het watersportmaandblad Motorboot
Lees meerWij werken niet alleen vóór u als klant, maar ook zeker samen met u. Uw wensen staan centraal. Vervolgens ontwerpen en bouwen wij uw … Verder lezen “Schepen ontwerpen en bouwen is onze passie”
Lees meerMet de No Limit 1640FB is er nu voor het eerst een volledig aluminium versie op de markt. Het is bijna alsof je met … Verder lezen “Stoerder is er niet”
Lees meerOnze producten worden geheel in Nederland gebouwd. Ons bedrijf is gevestigd in Groningen( Nederland) , Groningen heeft op het gebied van scheepsbouw een rijke historie. Door de korte lijnen binnen ons bedrijf en onze vaste toeleverancier kunnen wij uw optimale product realiseren.
Wilt u meer zien van No Limit Ships? Download dan de bedrijfsbrochure.
Heeft u interesse in de schepen van No Limit Ships?
Of heeft u een vraag over een ontwerp, onze bouwwijze, of de manier waarop wij werken? Neem dan contact met ons op. Wij informeren u graag..